Careers


Canadian Life Science is seeking a full-time position as Customer Service Receptionist (Bilingual) who is genuinely excited to help customers. Ideal candidate must be patient, empathetic and passionately communicative. The goal is to ensure excellent service standards, respond efficiently to customer inquiries, maintain high customer satisfaction and naturally possess problem-solving skills while maintaining pleasant personality.


Canadian Life Science Inc. is a privately owned company, providing laboratory supplies for analytical, bioanalytical and organic chemistry. Our company has built a reputation for excellent customer service, flexibility, after sales support care and competitiveness.

Duties and Responsibilities:

  • Process sales and purchase orders
  • Respond to customer inquiries in a helpful, timely and professional manner
  • Provide product technical support and advice to all customers and liaise with suppliers ensuring they offer products and technical information appropriate for our requirements including web technical inquiries
  • Liaise with the sales team to ensure quotations and orders are processed efficiently and backed up with accurate documentation
  • Take the extra mile to engage customers
  • Help maintain systems accuracy and ensure that all fields are being correctly entered into the company database (SAGE 300, CRM, Customer Relationship Management) for long term marketing projects and effective follow up
  • Perform accurate and complete data entry on all systems in a timely manner
  • Follow communication procedures, guidelines and policies
  • Provide cover in other departments including but not limited to purchasing and invoicing
  • Greet visitors and staff with a genuine smile
  • Other duties as assigned


Skills and Qualifications:

  • Bilingual (English & French) preferred
  • A scientific education background, e.g. a Chemistry or biochemistry qualification is not mandatory but would be considered an asset
  • Other qualifications or previous experience which meets the specification of the job description would be an advantage (ex: knowledge of: dangerous goods shipping, sales order, administration experience, purchasing experience, freight and export experience as the Customer Support Advisor)
  • Experience of working in a similar customer services, customer support environment and ability to adapt/respond to different types of characters
  • Excellent time management skills and ability to multi-task and prioritize work and remain positive
  • Strong work ethic, motivated and works well with others and independently

 

Applications can be emailed to:

Grace Salalila
Director of Finance and Human Resources
grace@lifescience.ca

Thank you for your interest. Please note that only those selected for an interview will be contacted.

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Canadian Life Science est à la recherche d'un poste à temps plein en tant que réceptionniste du service clientèle (bilingue), véritablement enthousiaste à l'idée d'aider les clients. Le candidat idéal doit être patient, empathique et passionné de communication. L’objectif est d’assurer d’excellentes normes de service, de répondre efficacement aux demandes des clients, de maintenir un haut niveau de satisfaction de la clientèle et de posséder naturellement des compétences en résolution de problèmes tout en conservant une personnalité agréable.


Canadian Life Science Inc. est une entreprise privée qui fournit des fournitures de laboratoire pour la chimie analytique, bioanalytique et organique. Notre société s'est bâtie une réputation d'excellence en matière de service à la clientèle, de flexibilité, d'assistance après-vente et de compétitivité.

Devoirs et responsabilités:

  • Traiter les commandes d'achat et de vente
  • Répondre aux demandes des clients de manière utile, rapide et professionnelle
  • Fournir un support technique et des conseils à tous les clients et assurer la liaison avec les fournisseurs en s'assurant qu'ils offrent des produits et des informations techniques correspondant à nos besoins, y compris les demandes techniques en ligne.
  • Assurer la liaison avec l'équipe de vente pour s'assurer que les devis et les commandes sont traités efficacement et sauvegardés avec une documentation précise.
  • Faire un effort supplémentaire pour engager les clients
  • • Contribuez à maintenir la précision des systèmes et assurez-vous que tous les champs sont correctement saisis dans la base de données de l'entreprise (SAGE 300, CRM, gestion de la relation client) pour les projets marketing à long terme et un suivi efficace.
  • Effectuer une saisie de données précise et complète sur tous les systèmes en temps opportun
  • Suivre les procédures de communication, les directives et les politiques
  • Fournir une couverture dans d’autres départements, y compris, sans toutefois s’y limiter, les achats et la facturation.
  • saluer les visiteurs et le personnel avec un sourire sincère
  • Autres tâches assignees


Qualifications:

  • Bilingue (anglais et français) indispensable
  • Pour réussir dans ce rôle, vous aurez idéalement une formation scientifique, par exemple: une qualification en chimie ou en biochimie
  • D'autres qualifications ou une expérience antérieure qui répondent aux spécifications de la description de poste constitueraient un avantage (ex: connaissance de: expédition de marchandises dangereuses, commande client, expérience dans l'administration, expérience des achats, expérience du fret et de l'exportation en tant que conseiller du service clientèle).
  • Expérience de travail dans un service client similaire, environnement de support client et capacité d'adaptation / de réponse à différents types de caractères
  • Excellentes compétences en gestion du temps et capacité à effectuer plusieurs tâches à la fois, à hiérarchiser les tâches et à rester positif
  • Forte éthique de travail, motivé et travaille bien avec les autres et de manière indépendante
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